Konkurent se občas neštítí ničeho

Pokud působíte na trhu déle, jistě si vzpomenete na případy, kdy na vás zaútočil konkurent – ať už přímo či nepřímo, minimálně se vám tedy pokusil přebrat vaše zákazníky. Jedná se o naprosto normální věc v každé tržní ekonomice, která umožňuje hospodářskou soutěž mezi podnikatelskými subjekty. Ovšem někdy dokáže takový konkurent pěkně zatopit. Jak vlastně bojovat proti tomu, když se konkurent sníží k negativnímu SEO?
chlapec s brýlemi překrývaný nulami a jedničkami
 
Co je vlastně negativní SEO?
 
Jedná se o „nezakázané“, ale opovrhované techniky, metody a postupy, které cílí na webové stránky konkurenta s úmyslem poškodit jej či jeho jméno. Byť se například internetové vyhledávače snaží s tímto jevem bojovat, bohužel je někdy náprava až příliš opožděná. Také je nutné zmínit, že zásahy do důvěry mezi firmou a klientem se léčí daleko pomaleji a jsou daleko nákladnější. Mezi taktiky se počítá například přesměrovávání provozu od konkurenta na své vlastní stránky pomocí nejrůznějších odkazů.
 
Jak se proti tomu bránit? Jedině oheň proti ohni.
 
Pokud máte podezření, že některý z vašich konkurentů činí něco podobného, je nutné, aby se na to podíval odborník a případně učinil učinění zadost. SEO optimalizace totiž nemusí být jenom „vylepšování“ webových stránek, ale může působit také jako ochrana proti těmto konkurentům a útokům.
zelený štít znamenající bezpečnost na modrém pozadí se sítí
 
Existují i „přijímané“ praktiky, které se normálně používají k získání výhod?
 
Samozřejmě, že ano. Ne všechno je hrdelní zločin. Například, pokud SEO odborník zanalyzuje webovou stránku konkurenta, kterému se daří, a řešení, které nalezl na jeho stránkách, aplikuje také na vaše. Nebo pokud najde klíčová slova konkurenta, která užívá a se kterými získává provoz z vyhledávání, kde je nízká konkurence, může využít těchto klíčových slov také. To jsou příkladné praktiky toho, jak lze „konkurovat“, aniž byste se snížili k opravdu zákeřným úderům.